wtorek, 19 lutego 2013

Jak dobrać najlepszy kolor i produkt?

Dobór nowego koloru włosów (jeżeli już się na tę zmianę zdecydowałaś), nie polega tylko na obejrzeniu zdjęć na opakowaniach i stwierdzeniu, że coś się Ci podoba. Wybór musi zależeć od Twojego naturalnego koloru włosów, oczu i skóry. Na początek przyjrzyjmy się podstawowym „prawom" koloru i koloryzacji. To, co widzimy jako kolor, jest w rzeczywistości odbiciem światła od pigmentów włosa. Przypomina to klasyczny pryzmat, który znamy z lekcji fizyki: rozszczepiał on wiązkę białego światła na kolory, które widzimy jako tęczę. To samo dzieje się z kolorem włosów, z tym wyjątkiem, że farbując odejmujemy lub dodajemy niektóre z kolorów widma, dzięki czemu uzyskujemy nowe odcienie i kolory. Odcień włosów to kombinacja odbić światła od pigmentów. Dlatego kolor włosów - zarówno naturalnych, jak farbowanych - wygląda inaczej w świetle dziennym, słonecznym, sztucznym itp. Ton to z kolei stopień jasności koloru, jaki odbiera nasze oko. Tony włosów oznaczone są od 1 do 10, przy czym jedynka to kolor czarny, zaś 10 - najjaśniejszy. Czarny odbija bowiem bardzo niewiele światła, natomiast jasny blond - najwięcej. Kolorysta zatem określi, że najjaśniejszy blond, dziesiątka, jest o dwa tony jaśniejszy od ósemki. Kiedy rozjaśniamy włosy, stają się one cieplejsze w odcieniu, ponieważ pigment zimny, niebieski, jest najmniej trwały. Z tego samego powodu odcienie popielate farb stosunkowo szybko się zmywają. Przy ciepłym kolorycie cery (kość słoniowa, brzoskwiniowa, złocista, beżowa, kremowa, śniada) i niebieskich, niebiesko-zielonych, orzechowych, zielonych, bursztynowych lub kawowych oczach, najlepsze będą tony złociste z czerwonymi refleksami, złote brązy, miodowy brąz, kasztan, miedź i mahoń. Chłodne tony to z kolei czerwień i błękit. Jeżeli Twoja skóra jest różowa, różowo-beżowa lub oliwkowa, o oczy jasno niebieskie, szaro niebieskie, ciemno błękitne, zielone, piwne lub czarne, zdecyduj się na odcienie śliwki i burgunda, popielaty, platynowy blond, chłodne brązy, czerń, granat, grafit, sól z pieprzem i biel. Eksperci twierdzą także, że jeżeli nie możesz się zdecydować, powróć do koloru, jakie miały Twoje włosy w dzieciństwie. Z kolei dobór rodzaju produktu barwiącego zależy od efektu, jaki pragniesz uzyskać i od tego, jak długo ma trwać efekt koloryzacji. Wiele kobiet decyduje się na początku na preparat typu „ton w ton", aby z biegiem czasu i w miarę siwienia przerzucić się na farbę.

2 komentarze:

  1. Witam!
    Bardzo proszę o pomoc, bo nie wiem już co mam zrobić z moimi włosami.
    Mój naturalny kolor to ciemny blond, mam zielone oczy w ciemnej oprawie i bladą karnację. Miałam zrobione przez fryzjera rozjaśniaczem pasemka, następnie ponieważ zaczęły mi bardzo wypadać po urodzeniu dziecka włosy fryzjer doradził mi zrobienie delikatną farbą kolorem po całości włosów i była to farba Garniera, a raczej szampon do 24 myć nie pamiętam dokładnie, ale chyba bardzo jasny blond, albo jasny blond który wyszedł mi prawie jak mój kolor naturalny, ale z rudawym odcieniem , następnie położyłam już sama w domu farbę z Garnier Olia kolor blond 8.0, który wyszedł mi rudawy, później również Garnier Olia kolor bardzo jasny blond 10.0, niby jaśniejszy ale ciągle z tym rudym odcieniem, którego nie mogłam się pozbyć i w którym nie było mi twarzowo, aż w końcu znajoma fryzjerka doradziła mi, żebym kupiła farbę Syoss Oleoinstense kolor naturalny blond 7-10, twierdząc, że wyjdzie mi taki ładny naturalny kolor, połączyłam go z Farbą Garniera Color Naturals kolor superjasny popielaty blond 111 aby na pewno wyszedł taki jak na opakowaniu i bez odcienia rudości, a tu największa niespodzianka włosy mam w kolorze (trudno mi określić) bardzo ciemny blond-jasny brąz- złocisty brąz, a w niektórym świetle widzę nawet na czubku i grzywce odcień zielonkawy. Chciałam swoje naturalne włosytrochę rozjaśnić blondem - farbą - nie rozjaśniaczem, żeby tak nie niszczyć włosów, coś bez rudego odcienia. Nie wiem zupełnie co mam teraz zrobić z tym moim paskudnym kolorem? Proszę o pomoc ???!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. czasami niestety jak się chce polepszyć szybko i używa różnych kolorów w krótkim odstępie kolor może wyjść nie za ładny, do tego podniszczone włosy, moim zdaniem pomoże tu tylko dekoloryzacja z użyciem rozjaśniacza. Potem tonowanie włosów na wybrany odcień.

    OdpowiedzUsuń